20.04.2024, Cumartesi
 
 
ENGLISH    
 
ANASAYFA
HAKKIMIZDA
ÜRÜNLERİMİZ
PAYDAŞLIĞIMIZ
ÖDÜLLERİMİZ
REFERANSLARIMIZ
İNSAN KAYNAKLARI
BİZE ULAŞIN


Kullanıcı Adı :
Şifre :
 
Untitled Document
PAYDAŞLIĞIMIZ - KİTAP TANITIMI

İknanın Psikolojisi (9/10)

Kitap Tanıtımı : "İknanın Psikolojisi" isimli kitabı Melek BAR ELMAS tanıttı. (20 Mart 2007)

Adı               : İknanın Psikolojisi
Yazar          : Robert B. CIALDINI
Yayınevi     : MediaCat Kitaplar
                      www.mediacatonline.com
                      (*********) (9/10)
Niçin Okuyasınız ?

Birilerini ikna etmek istiyorsanız ya da ikna edilmekten bunaldıysanız bu kitabı mutlaka okuyun…

İkna konusunda yapılan bilimsel deneyleri merak edenler, kolay anlaşılabilir bilimsel deneyleri ve sonuçlarını okurken şaşırmaktan kendini alamayacak.

Hele pazarlama, satış ya da yönetim alanında kariyer yapacaksanız, bu kitap sizin el kitabınız olmalı.

Kitaba Dair…

K
itap; ikna olmanın en sık kullanılan temel 6 yapısını anlatıyor: Karşılıkta Bulunma, Adanmışlık ve Tutarlılık, Toplumsal Kanıt, Hoşlanmak, Otorite, Azlık.

Kitabın, hem ikna etmek, hem de iknadan sakınma yöntemlerini birlikte sunması, başlangıçta okuyucuyu şaşırtıyor. Buna rağmen okuyucu kitabın son sözünde yazarın nedenlerini okuduğunda, bunun hakça ve adil bir durum olduğuna ikna oluyor.

K
itabı ilginç kılan bir diğer özellik; bilimsel deneylerin yeterince, sıkmadan ve ana fikri destekler biçimde ustaca kullanılmış olması. Hele otorite deneyini herkesin bilmesinde yarar var.

Kitap bir kez okunup bırakılacak bir kitap değil. Başucunda durmalı ve arada sırada tekrar ele alınmalı. Kitabı okurken anılarınız beyninize hücum edecek ve şimdiye değin nedenini anlayamadığınız pek çok davranışınızı anlamanıza yardımcı olacak.

Kitapta Beni Etkileyen Satırlar…

 “Yazı gelirse ben kazanırım, tura gelirse sen kaybedersin.” (Sayfa: 66)

“Genelde kendimizden emin olmadığımız zamanlarda, durum bulanık ve belirsizken, kararsızlık ağır basıyorsa, en büyük olasılıkla başkalarının eylemlerine bakarak onları doğru kabul ederiz.” (Sayfa: 161)

“Teknoloji bizden çok daha hızlı gelişebildiğinden, doğal bilgi işleme kapasitemiz, modern yaşamın belirleyici özelliği olan değişim, seçim ve mücadele oburluğunun üstesinden gelmekte giderek daha yetersiz kalmaktadır. Giderek artan bir sıklıkta kendimizi, dış dünyanın zenginlik ve karmaşıklığıyla tümden başedebilmek için yeterince zihinsel donanıma sahip olmayan alt türlerden hayvanlarla aynı düzeyde bulmaktayız. Algılama güçleri göreceli olarak her zaman yetersiz kalmış olan hayvanların aksine, kendimize daha radikal karmaşıklıkta bir dünya inşa ederek kendi yetersizliğimizi yaratmış oluyoruz.” (Sayfa: 326)

Kitapta Yer Almayan Satırlar…

İknanın Psikolojisi’ni Ankara’da bir dostum iki kitapla birlikte verdi. İlk iki kitabı hemen okudum ve hızla size tanıttım. Ama bu kitapta bunu yapamadım. Çünkü bir paragrafı bir kaç gün düşündüğüm oldu.

Kitap, öylesine net ve değerli bilgilerle doluydu ki, doya doya, sindire sindire okumak istedim. Okurken bilginin tadını ve keyfini çıkardım.

Kitap, benim kitap tanıtımlarını niye yaptığımı anlamama da yardımcı oldu. Kitap tanıtımı, benim işimle hiç ilgili değilken ve hatta yanlış anlaşılma riski bile taşırken, “niye ısrarla yapıyorum ki ?” diye kendimi sık sık sorgularım.

Anladım ki, yapıyorum çünkü; kısıtlı zamanımızda, bilgi kirliğiliğini kaldıramayacak kadar dolu beyinlerimizi az ve öz bilgiyle beslemek benim ve tanıdığım pek çok kişinin ortak sorunu. Bu sorunun çözümü ise yorumların paylaşılmasından geçiyor. Böylece kitabı okuyup okumama kararını daha akıllıca verebilme olasılığımız artıyor.  Bu ise bize zaman, para ve hepsinden önemlisi beyin hücresi kazandırıyor.

Bu nedenle kitap tanıtımlarına devam etmeye karar verdim. Anlıyacağınız “toplumsal kanıt” ilkesi iş başında.

Neden 9 verdim…

Kitaba puan verirken çok düşündüm, duygularım 9 dedikçe, aklım neden diye sordu.

Uzun bir ölçme biçme faslından sonra iki temel neden buldum.

Kitabın kapağında yer alan “Pazarlama sektöründekiler için, son 10 yılda yazılan en önemli kitap” tanıtımının; kitabın içeriğiyle tam örtüşmemesi ve satışı artırmak için yazılmış olması birinci nedenim. Çünkü kitap 18 yaşını aşmış her çağdaş insanın okuması gereken bir kitap.

Kitabın, kendisinin de ikna yöntemlerini kullanması sorgulayıcı tarafımı ajite etti. Bu da ikinci nedenim.  Hoş bu yöntemi iyi ki kullanmış, çok keyifle okuyup, bir güzel ikna oldum.  Gerçek bir ironi öyküsü…

Timbuktu
Ömrümden Uzun Hayallerim Var
Bir Cumhuriyet Kadının Anıları
A.Ş.K neyin kısaltması ? (7/10)
Küçük Kadınlar & Küçük Kadınların Yeni Öyküleri
İknanın Psikolojisi (9/10)
Yasak İlişkiler (Cashelmara)
Girişimcilere Yol Haritası
Çembere Giriş
Kıbrıs'ta Aşk ve Ölüm
Sumerli Ludingirra
Kaygı
Mustafa Kemal ve Miti Kovaçeva
Aile Bilgeliği
SIR
Her Gün Biraz Daha Yakın
Küçük Şeyler
NİYAZİ KURTSAN Bir "Otacı"nın Öyküsü
Statü Endişesi
Nereye Uçar Kuşlar
CEO Olmaya Giden Yol
Şu Çılgın Türkler
Başucumda Müzik
Ferrari'sini Satan Bilge

 

Neden Yazılım Devi Olamadık ? (Melek BAR ELMAS)
Genel Müdürümüz Melek BAR ELMAS TRT Televizyonuna "Üretimden Kalkınmaya" programına konuk konuşmacı olarak katıldı...
Melek BAR ELMAS "RADYO PINK"te...(22 ve 24 Nisan 2007 tarihlerinde)
İnternet ortamında "Destek Hizmetlerimiz" başladı. 02.10.2006
"Türkiye Bilgisayar Yazılım Meclisi" oluşturuldu.
KAGİDER'in ikinci üye Workshop'u 28 Mart 2007 tarihinde Genel Müdürümüz Melek BAR ELMAS'ın da katılımıyla gerçekleşti.
Alem Dergisi (21.03.2007) KAGİDER'de Görev Değişimi
Pazarola Dergisi : "Ödül, Gurur, Bilgisayar, Poğaça" Şubat 2007
Ücretsiz "Temel MS Excel" seminerimizi gerçekleştirdik. 31 Ocak 2007
Ücretsiz "Temel MS Windows" seminerimizi gerçekleştirdik. 10 Ocak 2007
İşte "Akıl İşleri" GLOBAL Aralık 2006
© Copyright MERLİN BİLGİSAYAR 2005