20.04.2024, Cumartesi
 
 
ENGLISH    
 
ANASAYFA
HAKKIMIZDA
ÜRÜNLERİMİZ
PAYDAŞLIĞIMIZ
ÖDÜLLERİMİZ
REFERANSLARIMIZ
İNSAN KAYNAKLARI
BİZE ULAŞIN


Kullanıcı Adı :
Şifre :
 
Untitled Document
PAYDAŞLIĞIMIZ - GÖRÜŞLER

UNO

Unmaş Unlu Mamüller San. ve Tic. A. Ş. Ekmek pazarına dair görüşlerini bizimle paylaştı. (01 Nisan 2004)

Ülkemizde ekmek sektörünün içinde bulunduğu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu sektörde UNMAŞ’ın yeri nerede?

Türkiye gelişmekte olan kalabalık bir ülke olduğu için büyük bir ekmek pazarına sahip. Bu pazarın günde 70 milyon adet büyüklüğünde olduğu tahmin ediliyor. Özel sektör kuruluşlarının çok yoğun olmadığı pazarda UNO, en büyük özel sektör ekmek üreticisi konumunda bulunuyor. UNMAŞ, UNO adıyla yürüttüğü “Ekmeğinizi Elletmeyin” tanıtım kampanyasıyla, Türkiye’nin en çok tanınan ekmek markası oldu. Ürün gamını yenileyerek pazara birçok ürün sokan UNO, pazardaki payını büyütmeye çalışıyor.

Ambalajlı ekmek ise, Türkiye’de, gelir seviyesinin artışıyla paralel bir çizgi çiziyor. Gelir düzeyi artan bir ülkede, bilinçli tüketim de artacağından ambalajlı ekmek pazarının da büyümesi bekleniyor. Toplam ekmek pazarı içerisindeki ambalajlı ekmek kategorisinin payı yaklaşık %1 civarında bulunuyor. Ambalajlı ekmek pazarında %65 pazar payına sahip olan UNO markalı ürünler, Türkiye genelinde 10.000 noktada satılmaktadır.

2000 yılından beri Merlin’le birlikte satış sürecinizi yeniden yapılandırıyorsunuz. Bu çalışmalardan ne gibi yararlar sağladınız?

UNO’nun Merlin ile tanışması 2000 yılında oldu. Karmaşık bir iade işleyişi ile prim sistemi olan ekmek sektöründe verimli çalışmaya ulaşabilmek için UNO, satış dağıtım ağında etkili faturalamayı ve anında bilgiye ulaşmayı amaçlamaktaydı. Ayrıca anında ulaşılan bilgilerin analiz edilebilmesi ve yönetim muhasebelerine katkıda bulunması avantajları nedeniyle UNO, satış sürecini Merlin ile yeniden yapılandırma yoluna gitti.

Yapılan çalışmaların en önemli geri dönüşümü, satış noktasına hızlı ve yeterince ürün bırakarak, iade oranını düşürmek oldu. Türkiye’de tüketiciler, ekmeği taze tüketmek istediğinden ekmek hızla tüketicisine ulaşmaz ise satılamıyor. Merlin ile yapılan çalışma iadeyi, dolayısıyla iade maliyetlerini azalttı. Üretime anlamlı geri bildirim vererek, doğru üründen, doğru miktarda üretilmesini sağlamak da büyük fayda sağladı. Çeşit arttıkça üretimin planlanmasının zorlaştığı ekmek sektöründe, UNO’nun doğru üretim stratejisini oluşturabilmesi, sahadan elde edilen elektronik ortamdaki yorumlanabilir bilgilerin ulaştırılması ile sağlandı.

Bize yeni ürünlerinizden söz eder misiniz?

UNO, ürün gamını çeşitlendirerek pazardaki payını da artırmayı planlıyor. Öğün Ekmekleri Grubu’nda besin değeri yüksek, geleneksel sofra ekmeği Geleneksel Ekmek’i; 8 tahıllı, E vitaminli, doğal, sağlıklı ve bol lifli Çok Tahıllı Ekmek’i, bütünüyle öğütülmüş buğdaydan, buğdaydaki tüm besin öğelerini içeren, doğal, sağlıklı ve bol lifli Tam Buğday Ekmeği’ni tüketicilerle buluşturuyor. Ayrıca, Tost Ekmekleri Grubu’nda ise yeni olarak Büyük Tost Ekmeği’ni üreten UNO, çocuklara yönelik olarak geliştirdiği yeni ürün grubuna Büyümek adını verdi. Aynı formül ile üretilen; dilimli ekmek, hamburger ekmeği ve sandviç ekmeğinden oluşan ürünler, piyasadaki diğer ekmeklerden farklı olarak, çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimleri için ihtiyaç duydukları kalsiyum, demir, çok sayıda vitamin ve mineralle zenginleştirildi.

Tazeliğini 15 gün koruyan Karışık Meyveli Kek, Parça Çikolatalı Kek ve Ballı Çikolatalı Kek ile kek kategorisinde de iddialı olan UNO, 23 cm.lik 2 ve 3 katlı pasta tabanları Pastaban’lar ve Çıtır, Grissuno Grubu ile ürün çeşitliliğini artırmaya devam ediyor.

Uluslararası pazarda Türk ekmeklerinin yaygınlaşması ve markalaşması için sizce neler yapılması gerekiyor?

UNO olarak, Türk halkının bilinçli beslenmesine öncelik vermekteyiz. Besin değeri yüksek ekmekler üretmeyi, ar-ge çalışmalarımızı bu yönde sürdürmeyi hedeflemekteyiz. Türk ekmeklerinin standartlarının tespit edilerek, öncelikle bu ekmeklerin Türkiye’de bu standartlarda üretiminin ve tüketiminin sağlanmasıyla uluslararası platformda da rekabet edebileceğimizi düşünmekteyiz. 

UNO, ürün gamını çeşitlendirerek pazardaki payını da artırmayı planlıyor. Öğün Ekmekleri Grubu’nda besin değeri yüksek, geleneksel sofra ekmeği Geleneksel Ekmek’i; 8 tahıllı, E vitaminli, doğal, sağlıklı ve bol lifli Çok Tahıllı Ekmek’i, bütünüyle öğütülmüş buğdaydan, buğdaydaki tüm besin öğelerini içeren, doğal, sağlıklı ve bol lifli Tam Buğday Ekmeği’ni tüketicilerle buluşturuyor. Ayrıca, Tost Ekmekleri Grubu’nda ise yeni olarak Büyük Tost Ekmeği’ni üreten UNO, çocuklara yönelik olarak geliştirdiği yeni ürün grubuna Büyümek adını verdi. Aynı formül ile üretilen; dilimli ekmek, hamburger ekmeği ve sandviç ekmeğinden oluşan ürünler, piyasadaki diğer ekmeklerden farklı olarak, çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimleri için ihtiyaç duydukları kalsiyum, demir, çok sayıda vitamin ve mineralle zenginleştirildi. Tazeliğini 15 gün koruyan Karışık Meyveli Kek, Parça Çikolatalı Kek ve Ballı Çikolatalı Kek ile kek kategorisinde de iddialı olan UNO, 23 cm.lik 2 ve 3 katlı pasta tabanları Pastaban’lar ve Çıtır, Grissuno Grubu ile ürün çeşitliliğini artırmaya devam ediyor. Uluslararası pazarda Türk ekmeklerinin yaygınlaşması ve markalaşması için sizce neler yapılması gerekiyor? UNO olarak, Türk halkının bilinçli beslenmesine öncelik vermekteyiz. Besin değeri yüksek ekmekler üretmeyi, ar-ge çalışmalarımızı bu yönde sürdürmeyi hedeflemekteyiz. Türk ekmeklerinin standartlarının tespit edilerek, öncelikle bu ekmeklerin Türkiye’de bu standartlarda üretiminin ve tüketiminin sağlanmasıyla uluslararası platformda da rekabet edebileceğimizi düşünmekteyiz.

Haksız rekabetle nasıl başa çıkıyorsunuz ? Sizce yeni yasal düzenlemelere ihtiyacımız var mı?

Ekmek sektörü, yeni yasal düzenlemelerle, Türk halkının daha sağlıklı ekmekler yemesine olanak sağlayabilir. Üretim ve tüketicinin sofrasına kadar ulaşan dağıtımın sağlıklı ve hijyenik koşullarda sağlanması ve buna uygun yasal zorunluluklar getirilmesinin ve denetlenmesinin sektörde haksız rekabeti de engelleyeceğini tahmin etmekteyiz.

Eklemek istedikleriniz...

Ekmek, özellikle son yıllarda, daha beyaz ekmek elde edebilmek amacıyla uygulanan yöntemler nedeniyle besleyici özelliğini önemli ölçüde yitirdi. Bunun sonucunda da, günlük beslenmesinin büyük bölümünü ekmekten karşılayan bizim gibi ülkelerde yetersiz beslenme sorunları ortaya çıktı. UNO, bu soruna köklü çözümler sunabilmek için Türkiye’deki “yetersiz ve dengesiz beslenme” sorununu uzun AR-GE çalışmaları sonucunda geliştirdiği ürünlerle ekmeğe besleyici özelliklerini geri kazandırmayı amaçladı ve tüm ekmeklerini “Zengin Ekmek” olarak üretmeye başladı.

UNO, DORUK ve TÜBİTAK tarafından geliştirilen, Zengin Ekmek konsepti bu konuda bir devrim niteliği taşıyor. “Zengin Ekmekler” buğdayın içeriğinde bulunan tüm besin maddelerini toplumun ihtiyacı oranında içeriyor. UNO, Zengin Ekmekleri ile ülkemizdeki beslenme yetersizliğine son verme yolunda önemli adımlar atmayı hedefliyor.

Ülkemizi, hijyenik, el değmeden üretilen ve sevk edilen ekmekle tanıştıran UNO, sofralara değer katma misyonuna, şimdi de Türk insanının beslenme ihtiyaçlarına göre geliştirilmiş ekmekler sunarak devam ediyor.

Esin KOCA ÖZSOY
Melek BAR ELMAS ; Bodrum ve Mavi Günler
Melek BAR ELMAS ; İstanbul Bilişim Kongresi
Melek BAR ELMAS ; GPRS'den Veri Aktarımı
Melek BAR ELMAS ; OT/ VT (Otomatik Tanıma/ Veri Toplama)
Melek BAR ELMAS ; Windows Vista Nedir ?
Esin KOCA ÖZSOY
Melek BAR ELMAS ; Bluetooth Nedir ?
Erdal BAHÇIVAN
Esin KOCA ÖZSOY
Esin KOCA ÖZSOY
Mustafa KOÇ
Melek BAR ELMAS
Esin KOCA ÖZSOY
Melek BAR ELMAS
Melek BAR ELMAS
Birkan SUNAR
Esin KOCA ÖZSOY
Ömer GÖRENER
Sibel DEMİR
Esin KOCA ÖZSOY
Dr. Feryal MENEMENLİ
UNO
Sibel KUTMAN
Ömer GÖRENER

 

Neden Yazılım Devi Olamadık ? (Melek BAR ELMAS)
Genel Müdürümüz Melek BAR ELMAS TRT Televizyonuna "Üretimden Kalkınmaya" programına konuk konuşmacı olarak katıldı...
Melek BAR ELMAS "RADYO PINK"te...(22 ve 24 Nisan 2007 tarihlerinde)
İnternet ortamında "Destek Hizmetlerimiz" başladı. 02.10.2006
"Türkiye Bilgisayar Yazılım Meclisi" oluşturuldu.
KAGİDER'in ikinci üye Workshop'u 28 Mart 2007 tarihinde Genel Müdürümüz Melek BAR ELMAS'ın da katılımıyla gerçekleşti.
Alem Dergisi (21.03.2007) KAGİDER'de Görev Değişimi
Pazarola Dergisi : "Ödül, Gurur, Bilgisayar, Poğaça" Şubat 2007
Ücretsiz "Temel MS Excel" seminerimizi gerçekleştirdik. 31 Ocak 2007
Ücretsiz "Temel MS Windows" seminerimizi gerçekleştirdik. 10 Ocak 2007
İşte "Akıl İşleri" GLOBAL Aralık 2006
© Copyright MERLİN BİLGİSAYAR 2005