Esin KOCA ÖZSOY
Kitap Tanıtımı : "Google Hikayesi" isimli kitabı Esin KOCA ÖZSOY tanıttı.
( 27 Şubat 2006)
Adı : Google Hikayesi
Yazar : David A. Vise
Yayınevi : Koridor Yayıncılık
Yorumlayan : Esin Koca Özsoy
Niçin Okuyasınız?
“Standford Üniversitesi”, “Larry Page”, “Sergey Brin” ve “1998” kelimelerinin size neyi hatırlattığı sorulsa, sanırım çoğumuz buna bir anlam veremez. Ama tüm bu kelimelerin ardına GOOGLE kelimesini koyarsam çok sey ifade etmiş olacagım ya da benim bir şey söylememe gerek kalmayacak. Evet kitabın ismi Google Hikayesi.
Gündelik hayatımızda Google'ın etkisi yadsınamayacak boyutta. Sade ve reklamsız bir sayfanın ardında yatan dev gücü tanımak ve Standford Üniversitesi’nde yeşeren bir fikrin nasıl bir dünya markası olduğunu anlamak istiyorsanız, girişimcilik üzerine gerçek bir hikaye okuyacagınızı garanti ederim.
Kitaba Dair...
Kitabı okurken "güven "kelimesi ilgimi çekti. Google'a hayatımızda bu kadar yer vermemizin başka bir açıklaması olamaz.
Sergey ve Larry'nin hedefi dünya üzerinde her türlü bilgiye en hızlı ve en güvenilir şekilde ulaşmamızı sağlamaktı. Şu an otuzlu yaşlarını yaşayan bu gençlerin genlerimizi googlamak ve dünya kitaplarını sayısal ortama taşımak gibi devrim niteliğinde fikirleri var.
Google'ın çeşitli hizmetlerinin yanında bilgisayarınıza "google earth" i eklemenizi ve dünya üzerinde istediğiniz noktalara gitmenizi tavsiye ederim. Uzaydan çekilmiş fotoğraflar sayesinde bazı yerlerde netlik inanılmaz.
Kitaptan öğrendiğim bir başka şey moon.google.com adresiyle ayın yüzeyini ayrıntılı görebilmek.
Anladığım kadarıyla; Google verdiği hizmetlerle daha uzun süre dünyanın en çok kazanan şirketleri arasında olacak ve yapacaklarıyla da adından çok söz ettirecek.
Kitapta Beni Etkileyen Satırlar...
Şirketin pazarlama yapmaya gerek duymamasının bir nedeni, şirket kültürünün tamamen Google kullanıcılarına en iyi hizmeti vermek üzerine yoğunlaşmasıdır.
2003 yılında günde on milyonlarca insan yaklaşık yüz adat dilden oluşan listeden kendi ana dillerini seçerek Google'da arama yapıyordu.
Google'da, üçlü guruplar halinde çalışmak tercih edilir ve çalışan her bireyden zamanının %20'sini kendisini en çok hangi fikir üzerinde çalışmanın mutlu edeceğini bulmaya ayırması beklenir.
|